tv

Zanim stałem się szczęśliwym posiadaczem Canal +, zdarzało mi się wchodzić na strony, na których w formie video prezentowane były mecze na żywo. Nie wiem, jak to się technicznie odbywa, w każdym razie jeden pan z drugim puszczają w eter transmisje wydarzeń sportowych. Wydaje mi się, że ktoś w łańcuszku ludzi w tym uczestniczących łamie prawo – z drugiej strony, skoro to działa, a duże stacje TV nie robią publicznej nagonki, to może jest to legalne.

Niemniej jednak osoba, która zamieszcza na stronie taką transmisję, nieodzownie zamieszcza też prośbę o datek. Czyli mamy kogoś, kto pośredniczy  w szemranym interesie, jest anonimowy i chce od nas pieniądze. Czy te pieniądze zdobędzie, zależy głównie od tego, jaki stworzy wizerunek.

Obejrzałem sobie takich stron ok. 10. Prawie żadna nie wzbudza zaufania. Wizerunkowo wybija się tutaj pl-sport.tv. Już sama domena pokazuje, że  ma się do czynienia z inną stroną. Adresy konkurencji oparte są często na wieloczłonowych nazwach w mało znanych, darmowych domenach.

W sekcji poświęconej opłatom jest wyjaśnione, jakie są miesięczne koszty transmisji, a także ile kosztuje dany rodzaj smsa, którym można zasilić kasę młodego przedsiębiorcy. Że jest to biznes, nie mam wątpliwości. Podane koszty są zbyt małe na serwer dedykowany, a zbyt duże na serwer wirtualny. Nie każdy odbiorca strony to wie, więc przy odpowiednio stworzonym wizerunku, promotor lewych transmisji może mieć wzięcie.

Przy liście numerów na jakie trzeba wysyłać smsy, powinien znaleźć się odnośnik do jakiejś neutralnej i poważanej strony, na której potwierdzone jest, że taki a taki numer wiąże się z taką a taką opłatą. Po wielu powszechnie znanych historiach, istnieje w społeczeństwie duża obawa przed wysyłaniem smsów na nieznane numery.

Ale to właściwie jedyny poważny zarzut do wizerunku pl-sport.tv. Co należy pochwalić? Na górze strony znajduje się kolaż sportowych motywów (czyli ktoś się postarał nadać stronie półprofesjonalny charakter), a treścią strony oprócz playera video jest program tv i narzędzie wizerunkowe: boks „Lubię to” z Facebooka. A na Facebooku ponad 1300 fanów – to najlepiej świadczy o tym, że z pomocą tych prostych działań wizerunkowych, strona wzbudziła zaufanie.